M-am pierdut certificatul de nastere. Hartia aia igienica emisa in late Ceausescu era. Mi-am dat doua palme peste fata pentru ca sunt un cetatean iresponsabil, am depus actele necesare pentru emiterea unui nou certificat de nastere (smecher, european!), am platit amenda de 100 de lei, am asteptat cateva zile, apoi m-am dus sa-l ridic.

Il iau de la ghiseu, ma uit peste el…cand colo, ce sa vezi? Maica-mea nu era maica-mea! La rubrica prenumele mamei/mother/mère era trecuta o bazdaganie in loc de prenumele ei adevarat. Ma intorc la ghiseu sa ii spun doamnei ca este gresit certificatul de nastere. Doamna imi zice: „nu, nu, este bine, m-am uitat chiar de doua ori in registrul starii civile, asa este trecut. Pentru reclamatii si pentru corectarea erorii veniti incepand cu ora 8:30 la camera 4”. Aha, deci cum ar fi  pe mama nu o cheama ca pe mama. Ok, nicio broblema, fratilor!

Ma scol a doua zi dimineata, ma duc din nou la institutia inalt emitatoare de acte de stare civila. Iau cu mine toate certificatele lu’ maica-mea, practic doar ea in persoana mai lipsea. Ma gandesc sa le-o duc data viitoare, sa i se aplice pe frunte o stampila cu numele. Pentru certificare si simplificarea procedurii.

Merg la o doamna la camera nr. 4, ii explic problema, doamna pleaca nitel din birou sa se uite in arhiva, se intoarce si imi zice sa ma duc la camera nr. 5 sa demaram o procedura de…nu mai tin minte cum i-a zis, cert este ca numele mumei era trecut gresit in registrul ala oficial in care s-a uitat ea. Sau in calculatorul oficial. Ca nu am inteles.
Ma duc la camera nr. 5. La camera nr. 5, o doamna, f. draguta de altfel, imi zica ca tre’ sa fac eu o cerere catre domnul primar la care sa atasez copii dupa certificate de nastere, casatorie, CI ca sa se verifice in arhive sa vada de ce e trecut numele de-a-n boulea. Zic, doamna in primul rand eu am o copie dupa certificatul meu de nastere ala vechiu’ pe care-l pierdui, da-mi-as pumni, plus ca am alte jdemiliarde de acte care arata ca pe mama o cheama ca pe mama, nu cum ati scris voi aici. Si in al doilea rand sa-mi spuneti si mie cam cat dureaza pana se solutioneaza treaba sta. Pai cat sa dureze, fo 30 de zile dupa litera legii dar este posibil sa dureze si mai mult, plus ca trebuie sa respectam procedura. Cat sa durezeeee?!?! Zic doamnaaaa, eu trebuie sa imi refac buletinul ca expira plus ca vreau sa plec din tara si nu pot sa plec fara buletin, n-am nici cum sa-mi fac pasaport.  Va inteleg dar aceasta este procedura, eventual faceti un memoriu de urgenta catre primar. Ei, fac! Fac un rahat cu motz in cap si-i trag si -o musca verde, aia fac!

Deci, asadar, prin urmare si in concluzie ca sa zic asa….kilul meu! Momentan stau cu stima si mandrie in Gradina Carpatica cu actele muci si astept sa scobeasca primaria prin arhive (electronice sau nu) ca sa gaseasca cum o cheama de fapt pe maica-mea.
Ma, eu inteleg ca se intampla sa gresesti diverse, it’s human…Insa de ce pisicii ma-sii trebuie sa astept eu atat de mult ca sa se solutioneze o porcarie d-asta? Plus ca vreau sa mi se restituie amenda aia de 100 de lei pe care am platit-o la cati nervi mi-am facut si la cate planuri personale s-au dus in kkt!

Sa-i zic lu’ maica-mea ca daca vrea sa isi schimbe numele, acum e momentul. Dar bine ar fi  sa si-l schimbe si taica-meu, sa-si treaca amandoi niste nume cool gen Prince William si Duchess Catherine Middleton. Scrise, evident, Prins Uiliam si Daces Chetrin Midalton.
Eu vreau sa am un nume simplu, feminin precum Gioni Uacar sau Gim Bim.

